De voorpret is begonnen - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Ineke Broerse - WaarBenJij.nu De voorpret is begonnen - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Ineke Broerse - WaarBenJij.nu

De voorpret is begonnen

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

10 November 2012 | Nederland, Groningen

Over precies twee maanden kom ik aan in Buenos Aires, stad van de schone luchten. De voorpret is begonnen! Vanochtend stond ik op met twee vreselijk stijve schouders van de inentingen. Hepatites A, Diphteria, Tetanus en Poliomyelitis (DTP) en Yelow Fever, staat er in internationaal bewijs van inenting.

De mevrouw van de GGD, die mij gisteren geprikt heeft, was uiterst spraakzaam en vertelde mij beeldend het verhaal van een meisje dat vergeten was haar klamboe onder het matras te stoppen en wakker was geworden met een hevig bloedende teen. Typisch voorbeeld van rabiës (hondsdolheid) zei ze lachend, een vleermuis was waarschijnlijk door de kieren van het raam gekropen en had een weg gevonden onder de klamboe door. Naast antistollingsmiddel geeft de beet een verdoving, vandaar dat je er in je slaap niks van voelt..... wordt je wakker, dan moet je als de wiedeweer naar de dokter!

Er hangt een lief kijkend knuffelvleermuis in het prikkamertje. Ja zegt ze, die vleermuizen van ons voeden zich met mugjes, maar die beestjes daar voeden zich ' 's nachts het liefst met bloed van grotere zoogdieren (de vampierverhalen komen ergens vandaan..)

Goed een gewaarschuwd mens telt voor twee! Misschien moet ik de lieve Sint nog maar om een reisklamboe vragen voor mijn vertrek.

  • 11 November 2012 - 01:57

    Sebas:

    He lekker, mooi staaltje hoe maak ik iemand zenuwachtig voor z'n reis!

  • 11 November 2012 - 11:58

    Ineke Broerse:

    Haha.. ja inderdaad Sebas! IK mag ook absoluut niet met m'n voeten in een stromend beekje oid.. alleen in de zee. Ivm wormtjes die onder je huid kruipen.... brrrrr... en dan heb je nog de dengue mug en de malariamug... Gelukkig ben ik niet zo bang uitgevallen, anders zou ik me nog misschien nog wel bedenken ;)

  • 19 November 2012 - 09:49

    Joost Broerse:

    Hoi Ineke,
    Ik ga je in de gaten houden!Veel plezier met je voorpret!

    Joost

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Actief sinds 30 Sept. 2012
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 37855

Voorgaande reizen:

26 December 2018 - 05 Maart 2019

Berlijn - Lima

17 September 2014 - 17 September 2016

Wonen en werken in Eco parken in Zuid Amerika

17 Augustus 2013 - 05 Februari 2014

Buenos Aires parte dos

09 Januari 2013 - 09 April 2013

Buenos Aires

Landen bezocht: